info@nacmassagepraktijk.nl  |  06 – 11 16 64 60

Volg ons op:-

Sportmassage en blessurepreventie

Zes dagen van intensieve training vraagt om een dag van uitgebreide sportmassage bij New Age Care massagepraktijk.

Laat oververmoeidheid van uw lichaam uw dromen niet ruïneren.

Sportmassage is een massage die geschikt is voor zeer actieve mensen, zoals bijvoorbeeld (top)sporters. En of het nu om professionele of recreatieve sport gaat, sport kan voor een behoorlijke aanslag op het lichaam zorgen en kan vaak leiden tot verwondingen en overbelasting. Dit kan zich uiten in spierpijn, verhardingen en verzuring.

Sportmassage verbetert de prestaties en verlengt een sportcarrière door te helpen bij het voorkomen van blessures, verminderen van pijn en zwelling in het lichaam.
Maar ook niet-sporters kunnen baat hebben bij een regelmatige sportmassage. Door onze alledaagse bezigheden kunnen allerlei klachten ontstaan en hebben spieren veel te lijden.
Deze spierklachten onderscheiden zich niet veel van die van sporters. Een sportmassage kan ook in deze gevallen zeer nuttig zijn en voor veel verlichting zorgen.
Een extra voordeel is dat een massage een rustgevende werking heeft en een zeer ontspannend uitwerking heeft op de spieren. Daarnaast zorgt een sportmassage voor een verbeterde aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen.

Voordelen van sportmassage:

• Verhoogt de doorbloeding
  • Vermindert ontsteking
  • Verlicht chronische spierspanning en -krampen
  • Kan helpen om littekenweefsel af te breken en de flexibiliteit van het littekenweefsel te verhogen
  • Bevordert genezing in gewonde of overbelaste spieren
  • Verlicht spanning in de gewrichten

Bekijk hier de tarieven.

Tapen en bandageren

Tapen en bandageren wordt ingezet voor blessure preventie. Hierdoor wordt de beweging van gewrichten en spieren beperkt en wordt het potentiële risico van verwonding verminderd.
Taping en bandageren is een geweldige manier om na letsel het verwonde deel te ondersteunen of om meer of erger letsel te voorkomen! Het is ook een fantastisch ondersteuning om te voorkomen dat u na een massagebehandeling meteen weer een verkeerde houding aanneemt.

Wat gebeurt er als u voor het eerst bij mij komt?

Bij de eerste kennismaking zal ik vooraf een anamnese ( vraaggesprek) afnemen. Daarna volgen een inspectie van het gehele lichaam, een functieonderzoek van de gewrichten en spiertesten. Ook bekijk ik de blessure(s) en beoordeel deze. Indien nodig zal ik u doorverwijzen naar een arts en /of fysiotherapeut. Tot slot wordt er een behandelplan opgesteld.

Indicaties:

Wanneer kan er worden gemasseerd:

• Bij algehele of plaatselijke spanning
  • Bij slechte doorbloeding
  • Bij plaatselijke vermoeidheid en/of spierpijn
  • Bij verklevingen
  • Bij schilferige huid

Algemene contra-indicaties:

Absoluut niet gemasseerd kan worden bij:

• Koorts /ontsteking
  • Uitputting
  • Veel pijn
  • Infectieziekte
  • Besmettelijke huidziektes
  • trombose /longembolie

Sportmassage nodig? Behandelingen bij u thuis, op uw werkplek of in mijn behandelruimte in Enschede-Zuid.